Το πρόγραμμα «Ολυμπιακή Παιδεία – 4η Ολυμπιακή Εβδομάδα “στο δρόμο για το Παρίσι 2024” είναι ένα καινοτόμο εκπαιδευτικό πρόγραμμα το οποίο υλοποιείται για τέταρτη συνεχόμενη σχολική χρονιά από την Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή (ΕΟΕ), την Εθνική Ολυμπιακή Ακαδημία (ΕΘΝΟΑ), και σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Φυσικής Αγωγής του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., στο σύνολο σχεδόν των δημοτικών και γυμνασίων σχολείων της Ελλάδας και από πέρυσι, της Κύπρου και της Ομογένειας.
Ο σχεδιασμός και η υλοποίηση της Ολυμπιακής Εβδομάδας, αποτελεί μία καινοτομία αφού συνδέει την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και την εκπαιδευτική πράξη με εισαγωγή νέων ιδεών και πρακτικών στην εκπαιδευτική διαδικασία. Κύριος στόχος του προγράμματος αποτελεί η διάδοση της Ολυμπιακής Παιδείας, η καλλιέργεια και η εφαρμογή των παιδαγωγικών και κοινωνικών αρχών του Ολυμπιακού κινήματος, η μεταλαμπάδευση στη νεολαία των αρχών του φίλαθλου πνεύματος, των παραδόσεων του αθλητισμού και του Fair Play, η συμβολή στην καταπολέμηση των φαινομένων του doping και της βίας στο χώρο του αθλητισμού, η προώθηση της ιδέας του αθλητισμού ως θεμελιώδους κοινωνικού δικαιώματος και η συμβολή στην ανάπτυξη του Ολυμπιακού εθελοντισμού.
Η διοργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων “Παρίσι 2024” έγινε η αφορμή να ενσωματωθούν στην 4η Ολυμπιακή Εβδομάδα και θέματα που έχουν σχέση με τους Αγώνες, δίνοντας προτεραιότητα στην ενσωμάτωση των Αξιών του Ολυμπισμού. Βασικός σκοπός το πνεύμα του Ολυμπισμού να εμπνεύσει, να ευαισθητοποιήσει και να κινητοποιήσει τους/τις μαθητές/τριες στη διαμόρφωση συμπεριφορών και δεξιοτήτων οι οποίες εκπορεύονται από αυτό.
Το σχολείο μας συμμετείχε στο πρόγραμμα αυτό που πραγματοποιήθηκε από τις 22 έως τις 26 Απριλίου με διάφορες δράσεις, όπως με ζωντανές συνδέσεις με το Ολυμπιακό Μουσείο της Λωζάνης, την Αρχαία Ολυμπία και το Ολυμπιακό Μουσείο της Αθήνας. Στη συνέχεια συμμετείχαν στην δράση του προγράμματος με θέμα «Δημιουργικές Καλλιτεχνικές Εργασίες Έκφρασης» όπου οι μαθητές συμμετείχαν στο βιωματικό Καλλιτεχνικό Εργαστήριο για την κατασκευή αφίσας. Αντλώντας έμπνευση από παλιά μετάλλια και ακολουθώντας συγκεκριμένες οδηγίες, δημιούργησαν το δικό τους μετάλλιο, σκιτσάροντας ή ζωγραφίζοντας τον αγαπημένο/η τους αθλητή/τρια, έγραψαν πάνω σε αυτό την Ολυμπιακή αξία που πιστεύουν ότι εκφράζει ο συγκεκριμένος αθλητής/τρια, πρόσθεσαν τους Ολυμπιακούς κύκλους, το φιλοτέχνησαν και το φόρεσαν σαν πραγματικοί Ολυμπιονίκες. Προσέγγισαν τις Ολυμπιακές αξίες, με έμφαση στο “Ευ αγωνίζεσθαι”, και τις θετικές αθλητικές συμπεριφορές. Επιπλέον, συμμετείχαν σε διαδικτυακές συζητήσεις με Ολυμπιονίκες και διακριθέντες αθλητές και ενημερώθηκαν για τις καινοτόμες διαδικασίες και δράσεις που θα δούμε για πρώτη φορά στους επερχόμενους Ολυμπιακούς και Παραολυμπιακούς Αγώνες «Παρίσι 2024». Τέλος οι μαθητές συμμετείχαν στη δημιουργία ομαδικής χορογραφίας που συμβολίζει τους Ολυμπιακούς και τους Παραολυμπιακούς Αγώνες του Παρισιού 2024.